Algemene voorwaarden

Als je iets koopt bij De Groene Vrouw, ga je een overeenkomst aan. Om gedoe te voorkomen (en omdat het wettelijk zo moet) is het handig als je op de hoogte bent van onze algemene voorwaarden. Lees ook alles over ons privacy- en cookiebeleid (als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden, doe je dat ook met het privacy- en cookiebeleid).

Dit zijn onze algemene voorwaarden in gewonemensentaal. Wil je liever de moeilijke versie, blader dan helemaal naar beneden waar alle officiele blabla staat. Die betekent exact hetzelfde.

Definities

De ondernemer, dat ben ik: Nienke Gottenbos en De Groene Vrouw.

De consument, dat ben jij. 

Verder zij we niet zo van de moeilijke woorden, dus alle andere termen begrijp je vast ook wel zonder uitleg.

Wie wij zijn

De Groene Vrouw / Nienke Gottenbos
Westbroekse binnenweg 56ac52
3612 AJ Tienhoven
0346-243116 / 06-28140270 (ma-vrij 9.00-17.00)
info@groenevrouw.nl

KVK: 30218733
BTW:  NL002095280B32

Dit zijn onze algemene voorwaarden (let op, voor verschillende diensten en producten gelden verschillende voorwaarden).

Wanneer van toepassing

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten die wij aanbieden én op alle overeenkomsten en bestellingen tussen jou (de consument) en ons (de ondernemer).
  • Voordat je op afstand iets bij ons koopt of een overeenkomst met ons sluit, kun je deze algemene voorwaarden lezen. Daarna vink je het vakje aan waardoor je akkoord gaat met deze voorwaarden. Voordat je een behandeling begint, krijg je de algemene voorwaarden in ons Samenwerkingsdocument per mail. Start je de behandeling, dan ga je akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Mochten er naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, dan staat dat bij het product zelf. Daarnaast gelden deze algemene voorwaarden ook. Staan er overlappende dingen in, dan  kun jij (de consument) je beroepen op de de voorwaarden die voor jou het meest gunstig zijn. 
  • Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, moeten worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  • Als er iets onduidelijk is in deze voorwaarden, moet je dat proberen uit te leggen ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Over ons aanbod & de prijs

  • Op onze site zie je overal staan wat je precies koopt en wat het kost. 
  • Als we daar een foutje in maken mag je ons daar aan houden, behalve als je zelf ook heus wel had kunnen bedenken dat het een foutje was (bijvoorbeeld als iets veeeel te goedkoop op de site staat of als er een komma verkeerd staat).
  • Als er een aanbieding is die beperkt geldig is of waarbij specifieke voorwaarden gelden, lees je dat bij de aanbieding.
  • Wij mogen aanbiedingen aanpassen als we dat willen. Want tsja, het is nu eenmaal onze aanbieding. De aanbieding die je ziet op het moment dat je het koopt, geldt dus voor jou. 
  • Alle prijzen die je ziet zijn inclusief BTW. Bij het afrekenen en op je factuur zie je de BTW staan.
  • Alle prijzen en aanbiedingen zijn exclusief de verzendkosten. Bij sommige producten, zoals boeken, digitale producten en bij grotere bestellingen betaal je geen verzendkosten. Zie voor de verzendkosten deze pagina.

De overeenkomst

  • Als je bij ons iets koopt, ga je een overeenkomst met ons aan.
  • Je krijgt na je aanschaf een mail met de bestelbevestiging. Daarna krijg je mailtjes waarin je je bestelling kunt volgen, tot die bij je op de mat ploft.
  • We werken met een superveilige webomgeving en betaalomgevingen. Top of the bill. Dus je kunt veilig bij ons bestellen en betalen. Ook je gegevens worden beveiligd opgeslagen en niemand doet er iets mee waar jij geen toestemming voor hebt gegeven. Zie voor meer informatie ons privacy- en cookiebeleid.
  • Alle informatie die je nodig hebt vind je bij je bestelling, in je bestelbevestiging én op onze website bij je account (als je dat hebt aangemaakt). Daar vind je ook je eerdere bestellingen en toegang tot de cursussen, als je die hebt aangeschaft.
  • Wij doen ons best om alleen producten aan te bieden die op voorraad zijn. Mocht je product per ongeluk toch niet op voorraad zijn, dan mailen we je om dat te vertellen. Je mag de overeenkomst dan opzeggen als je wilt (en je bestelling annuleren).

Herroepingsrecht

  • Het kan zijn dat je een product dat je hebt besteld, toch niet wilt hebben. Je mag dan gewoon annuleren. Dat kan vanaf het moment dat je besteld hebt tot uiterlijk 14 dagen nadat je het pakje hebt ontvangen. Je kunt ons dit laten weten via vragen@groenevrouw.nl. Je mag hierbij een reden opgeven, maar dat hoeft niet.
  • Heb je aangegeven dat je het product toch niet wilt, dan annuleren wij je bestelling (als het nog niet verzonden is) of kun je het terugsturen (als het al wel verzonden is). Daarvoor heb je dan nog eens 14 dagen de tijd. Je betaalt zelf de kosten voor het terugsturen - en vergeet niet om het verzendbewijs goed te bewaren!
  • Nadat wij je retour ontvangen hebben, storten we binnen enkele dagen het aankoopbedrag van de geretourneerde producten naar je terug. Stuur je alles terug? Dan krijg je ook de verzendkosten van je bestelling terug. Je betaalt nog steeds zelf de verzendkosten voor het retourneren.
  • Wil je iets ruilen? Dan betaal je zelf de kosten voor het terugsturen van je product. De kosten voor het versturen van het nieuwe product nemen wij voor onze rekening! 
  • Als je je hele bestelling terugstuurt, krijg je het volledige bedrag van je bestelling van ons terug (inclusief verzendkosten). Als je een gedeelte terugstuurt, krijg je het aankoopbedrag van de teruggestuurde producten binnen enkele dagen van ons terug

Uitsluiting herroepingsrecht

  • Wij verwachten dat je netjes omgaat met de producten die je van ons krijgt en die je terug wilt sturen.
  • We nemen alleen producten terug die onbeschadigd en in ongeopende verpakking bij ons terugkomen. 
  • Producten die bedoeld zijn voor persoonlijk gebruik en die niet geseald zijn, kun je niet terugsturen. 
  • Producten waarvan de houdbaarheidsdatum bij het terugsturen korter is dan 6 maanden, kun je niet terugsturen
  • Digitale producten waar je direct na aanschaf toegang toe krijgt, kun je niet annuleren of retourneren.
  • Goed uitgevoerde diensten, zoals consulten die hebben plaatsgevonden, kun je niet achteraf annuleren of retourneren.
  • Zie voor meer informatie over wat je wel en niet kunt terugsturen deze pagina.

Garantie

  • We doen altijd ons best om zo eerlijk en duidelijk mogelijk te zijn over wat we aanbieden. Vind je iets onduidelijk? Neem contact met ons op!
  • Je mag verwachten dat de producten die je koopt, van goede kwaliteit zijn. Is er iets mee? Laat het ons weten, dan lossen we het op.
  • Je mag verwachten dat de producten die je koopt, op het moment dat ze bij je aankomen nog minimaal 6 maanden houdbaar zijn. Behalve als je een product koopt met korting omdat er een kortere houdbaarheidsdatum op zit. Producten met een verstreken houdbaarheidsdatum mogen we niet verkopen, dus mocht je dat per ongeluk tegenkomen laat het ons dan gelijk weten: we sturen je dan een nieuw product of storten je geld naar je terug.

Bezorging en uitvoering

  • We willen je graag gelukkig maken binnen de grenzen van het redelijke. Maar wij zijn ook maar mensen. Fijn als je dat in gedachten houdt. We zijn een klein bedrijf en kunnen dus niet meer dan ons uiterste best voor je doen (en wij hebben ook wel eens weekend).
  • Als je voor het cutoff-point iets bij ons bestelt, mag je ervan uitgaan dat we het diezelfde dag nog verzenden. Je krijgt hier een mailtje over en kunt je bestelling volgen vanaf het moment dat die met de verzendpartij is meegegeven. Hoe laat het cutoff-point is, lees je op deze pagina. Er kan wel eens iets mis gaan waardoor je bestelling toch niet dezelfde dag verzonden wordt; we vragen hiervoor je begrip.
  • Mocht het niet lukken om het binnen de gestelde levertermijn je bestelling te versturen, dan krijg je hier geen schadevergoeding voor. Wel heb je het recht je bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren, tenzij het om een persoonlijk product gaat dat speciaal voor jou is besteld of gemaakt.
  • Zodra wij je bestelling hebben meegegeven aan de vervoerder, hebben wij geen invloed meer op wanneer je je pakje ontvangt. Je kunt je bestelling volgen via de track & trace code die je per mail ontvangt.
  • Als een product dat je hebt besteld niet meer leverbaar is, bieden we je een alternatief. Dat mag je altijd ruilen; we kunnen ook het aankoopbedrag van het oorspronkelijke product naar je terugstorten als je dat liever hebt.
  • We verpakken onze producten zo, dat ze veilig vervoerd kunnen worden. Gaat er iets mis en ontvang je een product dat zodanig beschadigd is dat je het niet meer (veilig) kunt gebruiken? Laat ons weten, dan sturen we je gratis een nieuw exemplaar op (of we storten het aankoopbedrag terug, net wat jij wilt).
  • Als je pakje per ongeluk kwijt raakt in de post, stellen wij een onderzoek in. Duurt het te lang? Dan sturen we je bestelling opnieuw naar je toe (mits alle producten voorradig zijn), of we storten het bedrag dat je betaald hebt naar je terug. Komt je bestelling daarna alsnog aan, dan is het wel zo lief als je ons dat even laat weten. We beslissen dan samen wat er met de extra producten gebeurt (je kunt ze betalen en houden, of we maken een verzendlabel voor je aan zodat je ze naar ons terug kunt sturen).

Betaling

  • Zodra je betaling bij ons binnen is, gaan we voor je aan de slag om je bestelling zo snel mogelijk in orde te maken en te versturen.
  • Klopt er iets niet in je betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
  • Als je betaling niet bij ons is aangekomen, maar wel is afgeschreven, zoeken we samen naar een oplossing. 

Klachten

  • Heb je een klacht? Dat is niet fijn. We doen altijd ons best om het naar tevredenheid op te lossen.
  • Laat het ons zo snel mogelijk weten via vragen@groenevrouw.nl (als het over de producten gaat) of info@groenevrouw.nl (als het over de praktijk, onderzoeken en behandelingen gaat). Social media zijn géén goede plek om je klacht duidelijk te maken. Via die kanalen kunnen we namelijk niets over je bestelling terugzoeken en ook niets voor je oplossen.
  • Je krijgt uiterlijk binnen drie werkdagen antwoord van ons. We lossen het gelijk voor je op of laten je weten hoe lang we nodig hebben om dit voor je in orde te maken.
  • Je kunt klachten over ons of onze webwinkeldiensten ook indienen bij Webwinkelkeur. Maar we helpen je liever zelf. Als je je klacht netjes bij ons aangeeft, komen we er bijna altijd samen wel uit.
  • Klachten over een therapeute van De Groene Vrouw, dienen eerst aanhangig te worden gemaakt bij de betreffende therapeute of bij het management van De Groene Vrouw (via info@groenevrouw.nl). Therapeute en management zullen dan in alle redelijkheid de klacht(en) proberen op te lossen.
  • Wordt er geen oplossing gevonden, dan kan een klacht ingediend worden bij de klachtencommissie van de betreffende therapeute, te weten respectievelijk:
    • Nienke Gottenbos is aangesloten via de beroepsvereniging CAT (therapeut level IV)  aangesloten bij de GAT WKKGZ geschilleninstantie en het Tuchtcollege van de RBCZ/TCZ; klachten kunnen aanhangig worden gemaakt via de hier genoemde procedure.
    • Reineke Koldewijn-Erdbrink is via de beroepsvereniging CAT (therapeut level V) aangesloten bij de GAT WKKGZ geschilleninstantie en het Tuchtcollege van de RBCZ/TCZ; klachten kunnen aanhangig worden gemaakt via de hier genoemde procedure.

 

Aanvullende info Downloadproducten (E-books & Cursussen)

  • Wat zijn downloadproducten?
    Downloadproducten of downloadables zijn digitale producten zoals e-books, printbare posters en lesmateriaal voor e-cursussen. Je kunt ze aanschaffen in de webwinkel.
  • Hoe werken downloadables?
    Je kunt de downloadproducten aanschaffen in de webwinkel. Na afronding van je betaling kun je de producten direct downloaden. Belangrijk: sla het product goed op op je eigen computer! De e-books en ander geschreven materiaal hebben de vorm van een PDF. Hiervoor heb je Adobe reader of een andere pdf-reader nodig. Deze programma's zijn gratis te downloaden van internet.
  • Hoe werken de online cursussen?
    Je meldt je aan voor de online cursus door de deze aan te schaffen via de webwinkel. De cursussen duren een aantal weken. Er wordt iedere week een nieuwe les aangeboden die je in de beveiligde internetomgeving kunt bekijken. Als de nieuwe les online staat krijg je een mailtje. Zolang de website online staat, houd je altijd toegang tot de lesstof in de beveiligde omgeving. Dus raak je een les kwijt, dan kun je hem altijd opnieuw bekijken en downloaden.
  • Kan ik online cursussen en downloadproducten ruilen of terugsturen?
    Nee. Omdat het niet om een fysiek product gaat, kun je downloadproducten niet terugsturen of omruilen. Het is namelijk niet te controleren of je het product echt van je computer hebt gehaald of dat je toch nog een kopie hebt bewaard. Voor de cursussen geldt wel een geld-terug-periode waarbinnen je je geld terug kunt vragen. De toegang tot de cursus wordt dan ontzegd. Bij iedere cursus wordt aangegeven tot wanneer de geld-terug-periode loopt. 
  • Ik heb een cursus of ebook gekregen als onderdeel van een groter pakket. Kan ik het geld van de cursus of ebook terugkrijgen?  Nee. Als je een digitaal product krijgt als onderdeel van of bonus bij een pakket, krijg je altijd direct toegang tot het hele product. Je kunt daarom geen restitutie krijgen voor het digitale product. Wil je het grotere pakket annuleren, dan krijg je dus je geld terug minus het aanschafbedrag van het digitale product. Bijvoorbeeld: de kosten van het grotere pakket zijn €495,-. Daarbinnen krijg je een online product van €35,-. Als je besluit het grotere pakket te annuleren, dan krijg je €460,- retour. Het online product mag je dan uiteraard gewoon houden. Omdat het online product als bonus wordt gegeven bij een groter pakket, is het niet mogelijk om het grotere pakket te volgen zonder het online product en daarvoor restitutie te ontvangen.
  • Ik heb een e-book aangeschaft maar eigenlijk wist ik alles al. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
    Voor sommige downloadproducten geldt inderdaad een money-back-guarantee. Dat wil zeggen dat je het hele bedrag of een deel daarvan kunt terugkrijgen als je niet tevreden bent over het product of als je het gevoel hebt dat je niet veel geleerd hebt. De voorwaarden vind je bij het product. Ik wil je wel vragen hier oprecht mee om te gaan. Het is makkelijk om je geld terug te vragen, maar doe dat alleen als je inderdaad vindt dat je niets aan het product hebt gehad. Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een deel van het bedrag te betalen en een ander deel terug te vragen, omdat er altijd wel íets te leren valt in een e-book. 
  • Ik heb een e-book bij jullie gekocht. Mijn vriendin wil het ook graag lezen. Mag ik het kopiëren en naar haar sturen?
    Nee. Het kopiëren en doorgeven van e-books is gemakkelijk, maar verboden. We kunnen vast niet voorkomen dat het af en toe toch gebeurt. We kunnen je wél aanspreken op je eigen verantwoordelijkheid.Het schrijven van de e-books en cursussen kost veel tijd en energie. Als ze vaak gedeeld worden zonder dat ervoor betaald wordt, moeten we op een andere manier onze boterham verdienen. Dat betekent dat er minder tijd overblijft voor het schrijven en dat er dus minder e-books en cursussen zullen komen. Dus vind je de informatie interessant en wil je later nog meer kunnen lezen, laat je vriendin dan een eigen exemplaar aanschaffen. Geef toe… zo duur zijn ze niet ;-)
  • Ik heb een e-book gelezen en vond het superinteressant! Je legt het precies uit zoals ik het bedoel. Ik wil dat iedereen dit weet. Mag ik de informatie delen?
    Niets houdt je tegen om je nieuw opgedane kennis te vertellen tegen anderen. Graag zelfs! Hoe meer kennis, hoe beter. Ik vind het natuurlijk extra leuk als je ook even roept waar je dit geleerd hebt. Maar: het is niet toegestaan om zinnen of hele stukken tekst te kopiëren en die te delen. De teksten vallen onder copyright en ze zonder toestemming kopiëren en delen is een schending van het auteursrecht. Vind ik niet fijn. Wil je heel graag (delen van) de tekst gebruiken om anderen te informeren, neem dan even contact op. Afhankelijk van de tekst en het doel mag het misschien, bijvoorbeeld met vermelding van de bron of tegen betaling. Dit geldt overigens ook voor de content op het openbaar toegankelijke blog en in de webwinkel.

 

Aanvullende info Praktijk & Consulten

  • Ik had een consult geboekt maar ik kon niet. Wat nu?
    Als je onverhoopt niet naar een afspraak kunt komen, kun je (liefst zo ver mogelijk van tevoren) contact opnemen. We maken dan een nieuwe afspraak. Afspraken kunnen tot maximaal 48 uur van tevoren kosteloos worden afgezegd. Bij een afzegging korter van tevoren of een ‘no-show’ wordt de consultprijs in rekening gebracht. Bij no show is er geen recht op restitutie van reeds betaalde consulten.
  • Ik ben niet tevreden met de uitwerking of met het resultaat van de consulten. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
    Nee. Besluit je voortijdig te stoppen met de behandeling (die vaak bestaat uit 2-5 consulten), dan betaal je alleen voor de tijd die je hebt verbruikt (voor de consulten en uitwerkingen). Heb je een consult eenmaal gevolgd en/of is de uitwerking gemaakt, dan hebben wij de door jou aangevraagde tijd voldaan en heb je voor die tijd een betalingsverplichting. Natuurlijk doen we er alles aan om je zoveel mogelijk meerwaarde te bieden binnen een consultreeks of pakket. Wij zijn ervan overtuigd dat we ons vak verstaan en dat je altijd iets hebt aan de informatie die geboden wordt. Als je ergens ontevreden over bent, dan proberen we dat altijd in redelijkheid op te lossen. Maar de tijd die we geïnvesteerd hebben krijgen we niet terug, en dus krijg jij na het afnemen van die tijd ook geen geld terug. Je kunt immers bij de bakker een brood dat je al helemaal hebt opgegeten, ook niet meer terugbrengen...
  • Hoe werken de consulten?
    Je kunt een consult boeken bij de therapeuten van De Groene Vrouw. Je betaalt de consulten per uur (gerekend in eenheden van een kwartier). Het is goed om te weten dat je betaalt voor zowel het consult zelf (de tijd die je met de therapeut doorbrengt) als voor de uitwerkingstijd (de tijd die de therapeut besteedt aan het maken van een uitwerking en het opstellen van een behandelplan). De uitwerking en het behandelplan zijn niet optioneel; ze zijn een integraal onderdeel van een consult. Ons streven is altijd om met zo min mogelijk consulten en in zo min mogelijk tijd het gewenste doel te bereiken. Je betaalt de afgenoment tijd via een factuur die je van de therapeut krijgt; betaling dient te geschieden binnen twee weken. Het is goed om te weten dat wanneer je te laat op de afspraak komt, de oorspronkelijke starttijd geldt; je betaalt dus voor de tijd die je te laat bent. Tijdens het eerste consult (de anamnese) bespreek je met de therapeut ingevulde anamneseformulier en krijg je veel informatie over je gezondheid en voedingspatroon. Het is handig om pen en papier mee te nemen zodat je aantekeningen kunt maken.
  • Mogen mijn kinderen mee naar het consult? Borstafhankelijke baby’s zijn van harte welkom bij het consult. Oudere kindjes vragen op een andere manier aandacht, waardoor we sneller afgeleid raken van de informatie die je krijgt. Het is aan te raden om oudere kindjes niet mee te nemen naar het consult of om een oppas mee te brengen die hen bezig kan houden terwijl de therapeut je de informatie geeft die je nodig hebt. We streven ernaar de consulten binnen twee weken uit te werken en per mail naar je te versturen. In sommige perioden lukt dat in verband met grote drukte niet. We vragen hiervoor je begrip.
  • Hoe werkt de communicatie tijdens de behandeling?
    Jij zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan je therapeut worden medegedeeld. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor de behandeling en het opnemen van contact hierover. De Groene Vrouw neemt geen contact op wanneer een nieuwe fase van de behandeling ingaat, en houdt het tijdsverloop van je behandeling niet bij voor de cliënt. Tijdens een behandeltraject heb je recht op het stellen van vragen tijdens 1 vraagmoment per consult / uitwerking. Verzamel dan ook al je vragen in 1 mailtje of spaar ze op voor 1 telefoongesprek met je therapeut. Een therapeut kan ervoor kiezen om je vaker dan 1x per consult/uitwerking te begeleiden. Het kan ook zijn dat hier kosten voor in rekening worden gebracht; deze worden altijd van tevoren aan je gecommuniceerd.
  • Wanneer moet ik de samples insturen?
    Bij het akkoord gaan met (ontlasting)onderzoeken, moeten de samples binnen een maand na het toesturen van het testmateriaal worden ingeleverd. Zo niet, dan vervalt de aanvraag. Vanwege de veranderende lichamelijke situatie, kunnen onderzoeken dan alleen nog plaatsvinden in combinatie met een nieuw (vervolg)consult. Bij reeds betaalde ontlastingonderzoeken wordt geen restitutie verleend.
  • Wanneer vinden de consulten plaats?
    We stemmen de consulten af op jouw voortgang. Het eerste consult vindt plaats als je je onderzoeksresultaten binnen hebt en er plek is in de praktijk. Het tweede consult vindt plaats na je behandeling en het eventuele afnemen van de hertesten, maar maximaal binnen 6 maanden na het eerste consult. Indien nodig vindt het derde consult plaats binnen maximaal 9 maanden na het eerste consult. Je therapeut herinnert je eenmalig aan het inplannen van afspraken voor (vervolg)consulten. Reageer je hier niet op of maak je hier geen gebruik van binnen de gestelde periode, dan vervalt je consulttraject. Je krijgt dan een afsluitende mail, drie maanden na het laatste contact. Er wordt in dit geval geen restitutie verleend van de nog openstaande consulten en andere diensten. 
  • Hoe kom ik aan de supplementen?
    Tijdens het consult worden in veel gevallen supplementen voorgeschreven. Als extra service zijn deze te koop in de webwinkel of te bestellen via De Groene Vrouw. Je bent nooit verplicht supplementen via ons aan te schaffen! Wil je dat wel, dan wordt voor supplementen die niet in het vaste assortiment zitten, een persoonlijk product aangemaakt; je ontvangt hiervoor een link. Wij kunnen geen adviezen geven over andere merken supplementen dan die we zelf voorschrijven, omdat we geen ervaring hebben met de dosering en vorm.
  • Uiteraard zullen De Groene Vrouw en haar partners de behandeling(en) naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren; op De Groene Vrouw rust een inspanningsverbintenis. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.

Aansprakelijkheid

  • De Groene Vrouw is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat De Groene Vrouw is uitgegaan van door of namens de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens. De Groene Vrouw is evenmin aansprakelijk als adviezen niet of onjuist worden opgevolgd.
  • Indien De Groene Vrouw aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van De Groene Vrouw beperkt tot het bedrag der uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval.
  • De Groene Vrouw is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  • De Groene Vrouw is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde supplementen en/of medicijnen. De leverancier van deze supplementen, medicijnen, is hiervoor verantwoordelijk. De Groene Vrouw zal zover het in haar vermogen ligt meewerken aan de juiste afhandeling van een klacht over de geadviseerde supplementen, medicijnen en adviezen.
  • De in hierboven opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van De Groene Vrouw.

Privacy

  • De Groene Vrouw zal alle informatie betreffende de cliënt die zij verkrijgt bij de uitvoering van de behandeling vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden ter hand stellen, behoudens voor zover De Groene Vrouw daartoe verplicht is of toestemming heeft verkregen.

Klachten

  • Klachten over een therapeute van De Groene Vrouw, dienen eerst aanhangig te worden gemaakt bij de betreffende therapeute of bij het management van De Groene Vrouw (via info@groenevrouw.nl). Therapeute en management zullen dan in alle redelijkheid de klacht(en) proberen op te lossen.
  • Wordt er geen oplossing gevonden, dan kan een klacht ingediend worden bij de klachtencommissie van de betreffende therapeute, te weten respectievelijk:
    • Nienke Gottenbos is aangesloten via de beroepsvereniging CAT (therapeut level IV)  aangesloten bij de GAT WKKGZ geschilleninstantie en het Tuchtcollege van de RBCZ/TCZ; klachten kunnen aanhangig worden gemaakt via de hier genoemde procedure.
    • Reineke Koldewijn-Erdbrink is via de beroepsvereniging CAT (therapeut level V) aangesloten bij de GAT WKKGZ geschilleninstantie en het Tuchtcollege van de RBCZ/TCZ; klachten kunnen aanhangig worden gemaakt via de hier genoemde procedure.

GAT_schild_2019_internet

 

De moeilijke versie

Staat hetzelfde in.
Algemene Voorwaarden voor leden Stichting WebwinkelKeur

Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingsrecht
Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel   9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. 
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Nienke Gottenbos, De Groene Vrouw
Westbroekse binnenweg 56ac52
0346-243116 ma-vrij 9.00-17.00
nienke@groenevrouw.nl
KvK-nummer: 30218733
Btw-identificatienummer: NL002095280B32

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 - Toepasselijkheid 
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. 
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het 
bijzonder:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele kosten van verzending;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.


Artikel 5 - De overeenkomst
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten. 

Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. 
Bij levering van diensten:
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping 
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen. 

Artikel 11 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. 
Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

De Groene vrouw - Eigenwijs in Darmflora, Voeding & Gezondheid | Disclaimer | Privacy- & Cookiebeleid| Algemene Voorwaarden |